مزایا و معایب دوربین DSLR
نوشته شده توسط : behzad

 

دوربین های دیجیتال اولین انتخاب برای عکاسان حرفه ای و آماتور هستند. دوربین DSLR دارای ویژگی‌های بیشتری است و سطح جدیدی از لذت را در هنگام عکس‌برداری برای شما به ارمغان می‌آورد. دوربین DSLR مزایای زیادی دارد که بسیاری از آنها با دوربین فیلمبرداری معمولی قابل دستیابی نیستند. دوربین‌های دیجیتال با پیشرفت بیشتر فناوری‌های روز، روز به روز راحت‌تر می‌شوند. اما، دوربین‌های DSLR در مقایسه با گوشی‌های هوشمند چقدر خوب هستند؟ همه امکانات جدیدی وجود دارد که گوشی‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند با دوربین و پیکسل‌های با وضوح بالا کاوش کنید. بهتر است قبل از خرید دوربین DSLR، مزایا و معایب دوربین DSLR را ارزیابی کنید.

مزایای دوربین DSLR

یک دوربین بازتابی دیجیتال تک لنز هر دو مکانیسم دوربین بازتابی اپتیک و تک لنز را با یک سنسور تصویربرداری دیجیتال ترکیب می کند. این قابلیت به عکاس برتری نسبت به دوربین های معمولی می دهد. همچنین، دوربین‌های DSLR قوی هستند و دارای ویژگی‌های قابل تنظیم زیادی هستند. این مزایای دوربین DSLR به اندازه کافی قانع کننده خواهد بود که بتوانید خودتان یکی از آنها را امتحان کنید.

1-استفاده آسان

خرید دوربین فیلمبرداری تصمیمی است که ممکن است بعداً از آن پشیمان شوید زیرا مجبور هستید فیلم ها را بخرید و آنها را جداگانه پردازش کنید. با این حال، با DSLR، خرید و توسعه فیلم غیر ضروری است و هزینه های عملیاتی نیز به میزان قابل توجهی کمتر است. می توانید تعداد محدودی عکس را با دوربین فیلمبرداری خود بگیرید. همچنین، اگر تصاویر بیشتری می خواهید، باید یک رول دیگر بخرید.

همچنین می توانید یک تصویر گرفته شده را فوراً و روی صفحه نمایش خود بررسی کنید زیرا داده ها به صورت دیجیتالی در حافظه دوربین ذخیره می شوند. همچنین می توانید آن را به کامپیوتر متصل کنید تا ببینید که آیا کیفیت تصویر بهینه است یا خیر. اکثر دوربین های DSLR دارای ویژگی های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی هستند که می توانید از آنها برای ارسال تصاویر خود برای دوستان خود استفاده کنید. و همه چیز فورا اتفاق می افتد.

2. کیفیت تصویر بهتر

دوربین های DSLR دارای هر دو ویژگی زوم دیجیتال و اپتیکال و حالت های متعدد برای عکاسی تصاویر هستند. هرچه مگاپیکسل بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است. بنابراین تصویر نهایی فوق العاده با کیفیت و کیفیت حرفه ای است که یکی از مزایای برشمرده دوربین DSLR است.

با لنزهای قابل تعویض دوربین، شما امکانات نامحدودی برای افزایش کیفیت تصویر و زوم روی سوژه دارید. لنز مهمترین جنبه عکس است که بسته به نور دارای قابلیت تنظیم خودکار است. لنز دوربین بیشترین کیفیت و سهولت عکاسی را تعیین می کند. لنز نیز به طور قابل توجهی بر وضوح نهایی تأثیر می گذارد.

3. ویرایش اضافی و ویژگی های سفارشی سازی

مجموعه ای از ویژگی های داخلی ویرایش عکس وجود دارد که با دوربین DSLR همراه است. برش، چرخش و تغییر اندازه یک تصویر برای تازه کارها آسان است زیرا این ویژگی ها توانایی رقابت با عکاسان حرفه ای را برای آنها به ارمغان می آورد.

حتی ویرایش حرفه‌ای با انعطاف‌پذیرترین دوربین‌ها، سرعت شاتر و فوکوس و کنترل کامل دیافراگم به راحتی انجام می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش عکس DSLR روی رایانه‌تان، آخرین نکات را به عکس‌های خود بدهید.

4. عمر باتری طولانی

باتری هایی که دوربین های DSLR استفاده می کنند بسیار قدرتمند هستند و به عمر باتری بیشتر کمک می کنند. یک دوربین DSLR معمولی کانن می تواند بیش از 800 عکس در هر بار شارژ بگیرد. همچنین، آخرین پیشرفت‌ها در سیستم پشتیبان باتری با حالت خاموش شدن خودکار یا حالت خواب در هر زمان که دوربین شما در حالت آماده به کار قرار می‌گیرد، ارائه می‌شود.

ویژگی های هوشمند همراه با دوربین های DSLR نسبت به دوربین های سنتی مزیت بیشتری دارند. دوربین‌های فیلم‌برداری سنتی با باتری‌های یک‌بار شارژ عرضه می‌شدند که پس از تخلیه نیاز به تعویض داشتند. از سوی دیگر دوربین‌های DSLR با باتری‌های قابل شارژ عرضه می‌شوند که توسط منابع انرژی خارجی مانند پاور بانک‌ها پشتیبانی می‌شوند.

5. ساختمان مقاوم در برابر آب و بادوام

دوربین‌های DSLR آب‌بندی شده و بادوام هستند تا شوک‌های خارجی را در شرایط آب و هوایی شدید تحمل کنند. دوربین های DSLR اغلب با مفهوم استفاده چند منظوره ساخته می شوند. بدنه اکثر دوربین های دیجیتال دارای آب بندی آب و هوا هستند و در برابر برخی از عناصر خارجی مقاوم هستند.

اگر اهل گزارش رویدادهای زنده، عکاسی ورزشی یا ماجراجویی، یا حتی کوهنوردی با کوله پشتی در حال کاوش در تاج و فرود طبیعت هستید، دوربین های DSLR انتخابی عالی برای عشق شما به عکاسی هستند.

معایب دوربین DSLR چیست؟

علاوه بر این، نقاط مثبت، برخی از معایب قابل توجه دوربین DSLR وجود دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند. هزینه بیشتر و بدنه سنگین دغدغه اصلی بسیاری از متخصصان است. موارد زیر سایر نقاط ضعف دوربین های DSLR هستند.

1. گران است

هزینه بالاتر یکی از بزرگترین معایب دوربین DSLR برای بسیاری از کاربران است. هر یک از اجزای دوربین‌های دیجیتال گران‌تر از دوربین‌های فیلم‌برداری یا دوربین‌های عکاسی نقطه‌ای هستند. همچنین بسیاری از گوشی های هوشمند با قیمت کمتری نسبت به دوربین های DSLR با وضوح و تعداد مگاپیکسل بهتر در دسترس هستند. تلفن‌های هوشمند نه تنها به شما امکان می‌دهند چند کار انجام دهید، بلکه ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای ویرایش عکس برای شما به ارمغان می‌آورند. با توجه به کیفیت بالاتر، اجزای داخلی و خارجی و ویژگی‌ها، دوربین‌های DSLR معمولاً لوکس گران‌قیمت هستند.

2. هزینه اضافی برای لوازم جانبی

دومین ایراد بزرگ خرید دوربین DSLR این است که برای کارکرد دوربین خود باید برای لوازم جانبی اولیه هزینه بیشتری بپردازید. باتری و کارت حافظه را فقط با قیمت مشخص شده دریافت خواهید کرد. برای قطعات اضافی مانند قاب پشتی، تسمه ها یا لنزها، باید پول بیشتری سرمایه گذاری کنید. با این حال، دوربین‌های نقطه‌ای و عکس‌برداری از قبل با تمام لوازم جانبی لازم عرضه می‌شوند.

3. اندازه و وزن بیشتر

دوربین‌های DSLR معمولاً بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند که گاهی حمل آن‌ها را دشوار می‌کند. اگر یک سفر رسمی به جایی برنامه ریزی می کنید، به احتمال زیاد بسته بندی تمام اجزای DSLR در چمدان برایتان سخت خواهد بود. وزن اضافی مشکلات بدتری را به همراه دارد. ممکن است پس از استفاده زیاد از چنین دوربین هایی در هنگام حضور در زمین، دچار مشکلات کمر یا گردن شوید.

4. راه اندازی دوربین DSLR زمان می برد

بدنه سنگین و حجیم دوربین DSLR برای راه اندازی به باتری بیشتری نیاز دارد و از این رو آماده شدن به زمان بیشتری نیاز دارد. برای گرفتن عکس متحرک یا فعال کردن حالت ورزشی، باید دوربین را چند دقیقه قبل از لحظه روشن کنید.

برعکس، این روزها گوشی های هوشمند به ویژگی های قابل استفاده فوری و حتی دوربین های هوشمندتر مجهز شده اند. می‌توانید بدون اینکه باتری دستگاهتان خالی شود، فوراً با تلفن هوشمند خود عکس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مختلف دوربین های دیجیتال

بهترین دوربین برای خرید در سال 2022

دوربین دیجیتال چیست؟

DSLR در مقابل دوربین Point and Shoot

مزایا و معایب دوربین DSLR

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

دوربین های DSLR در مقابل دوربین های بدون آینه: کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

انواع دوربین های دیجیتال





:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: